האכלה קצובה מבקבוק

פעולת ההנקה והיניקה היא הדרך הטבעית והמתאימה ביותר לתינוק לקבל את מזונו. עם זאת, לעתים עולה צורך להזין את התינוק מבקבוק. בין אם הבקבוק מכיל חלב אם או תמ”ל, כדאי להקפיד על האכלה נכונה מבקבוק – האכלה קצובה.

מהי האכלה קצובה?

האכלה מבקבוק בדרך תומכת הנקה הבאה למנוע מצב שבו יעדיף התינוק הזנה מבקבוק על פני הזנה מהשד. האכלה קצובה מבקבוק מאפשרת לתינוק לשלוט בקצב האכילה ולסנכרן נשימה, מציצה ובליעה. בהאכלה קצובה  התינוק איננו מקבל כמויות גדולות מדי בקצב מהיר מדי. צורת האכלה זו מאפשרת לתינוק להפסיק למצוץ כשהוא שבע, ובכך למנוע מצב של האכלת יתר. תינוקות הניזונים בשיטה זו מסתגלים בקלות לשינויים ולהבדלים בין האכלה מבקבוק לבין האכלה מהשד ולא יתקשו לעשות את המעבר בין השד לבקבוק ולהפך.

כיצד מתבצעת האכלה קצובה?

  • יש לבחור בקבוק עם פטמה בעלת קצב זרימה איטי ככל הניתן. פטמה כזו תדרוש מהתינוק להשקיע מאמץ כלשהו להוציא חלב מהבקבוק.
  • נושיב את התינוק בחיקנו בישיבה זקופה, כך שיד אחת של המאכיל תומכת בראשו וצווארו. בתנוחה זו החלב לא יטפטף לפיו של התינוק והוא יידרש לעבוד קשה יותר כדי להוציא את החלב מהבקבוק.
  • את הבקבוק נכניס בעדינות לפיו של התינוק כך שהבקבוק במצב מאוזן ונקפיד שרק חצי מהפטמה מלאה בנוזל. אין צורך לחשוש שהפטמה תתמלא אוויר. אם התינוק בולע אוויר, נרים אותו אל הכתף שלנו ונסייע לו להוציא גרעפס.

נקפיד על משך האכלה איטי – כעשרים דקות, כך שסיום הארוחה יגיע יחד עם תחושת השובע של התינוק.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments