השראת הנקה

השראת הנקה

אחד הסודות המופלאים של ההנקה הוא היכולת של אם להניק את תינוקה גם בלי שחוותה על בשרה היריון ולידה.

למי מיועדת השראת ההנקה? לנשים בתהליך של פונדקאות או נשים מאמצות שמעוניינות לחזק את הקשר עם התינוק שהן עתידות לחבוק, להעניק לו חלב אם ולחוות את חוויית ההנקה. פונות אלינו למשל לא מעט נשים מוסלמיות שנמצאות בתהליך אימוץ ומספרות לנו שלפי אמונתן, אם תינוק מאומץ מקבל את החלב של האם המאמצת חמש פעמים ושותה לשובע, קשר החלב שנוצר הוא כמו קשר דם.

נשים אלו יוכלו לייצר חלב אם יפעלו מבעוד מועד. כאמור אין צורך בהיריון כדי להניק, עם זאת ללא היריון ייצור החלב לא יתרחש מעצמו והתהליך מצריך הכנה מבעוד מועד לפני הלידה (בפונדקאות) או קבלת התינוק (באימוץ).  

ד”ר ג’ק ניומן, רופא ילדים קנדי בעל מרפאת הנקה, כותב ספרי הדרכת הנקה ומרצה בחסד עליון, ולנור גולדפרב, שציפתה ללידת בנה מאם פונדקאית, הם חלוצי השראת ההנקה ופיתחו יחד פרוטוקול פעולה לאימהות שלא הרו ומעוניינות לייצר חלב כדי להניק את תינוקן.

רצוי להתחיל את התהליך לפחות חצי שנה לפני לידת התינוק. ראשית מייצרים בגוף מצב הורמונלי המדמה היריון על ידי נטילת גלולות למניעת הריון. במקביל האישה נוטלת חומרים הנקראים “גלקטוגוגים” – תוספי מזון ו/או תרופות שמטרתן להגביר את הפוטנציאל לייצור חלב. כמה שבועות לפני הלידה, האישה מפסיקה ליטול את הגלולות למניעת היריון ומתחילה לשאוב חלב. בתחילה לא ייווצר חלב אולם ככל שעוברים הימים יתחיל לצאת יותר ויותר חלב בכל שאיבה. חשוב לבחור במשאבה מתאימה וכן להקפיד על שגרת שאיבות יומית מספקת.
התהליך יהיה שונה בין אישה לרעותה וכמויות החלב שכל אחת מייצרת יהיו שונות. נשים שפועלות לפי הנחיות הפרוטוקול ייצרו יותר חלב מנשים שהתחילו את התהליך מאוחר יותר והקפידו פחות. אימהות שלא יצליחו לייצר כמות חלב מספקת להזנת תינוקן, יוכלו גם הן ליהנות מהחוויה של ההנקה  ומהערך הבריאותי שלה, וישלימו את הזנת תינוקן במתן תוספות תמ”ל.

את התהליך יש לעשות בליווי צמוד של יועצת הנקה, ורצוי גם רופא שישתף פעולה, יתמוך באם ויצייד אותה במרשמים לתרופות שלהן היא זקוקה.

*מאחר שתהליך השראת הנקה כרוך בנטילת הורמונים ותרופות, על כל אם שהאפשרות הזאת רלוונטית עבורה, לשקול היטב את השימוש בה ולהתייעץ עם רופא במקרה הצורך.

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments